Εκτύπωση

Δήλωση του Διοικητή

Παρασκευή, 10 Σεπτεμβρίου 2004

Δήλωση του Διοικητή της Κεντρικής Τράπεζας,
κ. Χριστόδουλου Χριστοδούλου

Σε σημερινό δημοσίευμά της, η εφημερίδα «Πολίτης» προβαίνει σε ανοίκεια επίθεση εναντίον μου, και, χωρίς οποιοδήποτε ίχνος τεκμηρίου ή συγκεκριμένου στοιχείου, ισχυρίζεται ότι τίθεται θέμα δεοντολογίας για το Διοικητή της Κεντρικής Τράπεζας, επειδή η θυγατέρα του μετέχει σε εταιρεία, η οποία, μεταξύ άλλων, προβαίνει και σε σεμινάρια που σχετίζονται με επαγγελματική επιμόρφωση τραπεζικών υπαλλήλων.

Δηλώνω, υπεύθυνα, ότι ουδεμίαν σχέση έχω με οποιεσδήποτε επαγγελματικές δραστηριότητες της θυγατέρας μου, η οποία είναι ηλικίας 33 ετών, παντρεμένη από δωδεκαετίας και έχει κάθε δικαίωμα να ασκεί, ως ανεξάρτητη οικονομική οντότητα, οποιαδήποτε επαγγελματική δραστηριότητα ή να προβαίνει σε οποιαδήποτε οικονομική ή κοινωνική επιλογή, ως ελεύθερος πολίτης με βάση το Σύνταγμα της Κυπριακής Δημοκρατίας. Οι οποιοιδήποτε αστήρικτοι και αβάσιμοι ισχυρισμοί, υποθέσεις και υπολογισμοί, οι οποίοι τείνουν να με συνδέσουν με την εν λόγω επαγγελματική δραστηριότητα της θυγατέρας μου αποτελούν ελεεινά μυθεύματα.  

Στο ίδιο δημοσίευμα προβάλλεται, και μάλιστα με διακεκριμένα γράμματα, ο τερατώδης ισχυρισμός ότι έχω δήθεν προβεί σε πιέσεις προς τον κ. Μιχάλη Ερωτόκριτο, Πρόεδρο του Συνδέσμου Εμπορικών Τραπεζών και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Λαϊκής Τράπεζας, για να αναγνωρίσει και να υποστηρίξει το επαγγελματικό προσόν, που φέρεται να προωθεί με σεμινάρια η θυγατέρα μου. Πρόκειται περί ασύστολου ψεύδους και άθλιας συκοφαντίας. Ο ίδιος ο κ. Ερωτόκριτος, με τον οποίο είχα σήμερα τηλεφωνική συνομιλία, εξέφρασε την αγανάκτησή του για την καθ’ ολοκληρία ψευδή αυτή πληροφορία που αναφέρεται στο δημοσίευμα. Μου εξέφρασε τη συμπάθειά του και έσπευσε να με ενημερώσει ότι θα εκδώσει και ανακοίνωση, ώστε να αποκαταστήσει την αλήθεια.

Θλίβομαι, ειλικρινά, γιατί, εν ονόματι δήθεν της δεοντολογίας έχω καταστεί, για μια ακόμη φορά, στόχος αήθους και αδίστακτης επίθεσης από μέρους της εφημερίδας «Πολίτης». Προσωπικά δεν έχω αμφιβολίες ως προς τα ελατήρια της εν λόγω μεταχείρισης. Ακόμη και το περασμένο Σάββατο, η ίδια εφημερίδα, στη σελίδα «Παρασκήνιο», κάτω από φωτογραφία μου που δημοσιεύει, προβαίνει σε καταχώρηση δήλωσής μου της προηγούμενης μέρας για το δημοσιονομικό έλλειμμα και, προβαίνοντας σε εμφανή διαστρέβλωση του νοήματος, με ειρωνεύεται, αμφισβητώντας τη νοημοσύνη μου, ως ακολούθως: «Άτε, σιόρ, εγέμισεν ο τόπος έξυπνους». Ήταν απόσπασμα από εκτενείς δηλώσεις μου με τις οποίες, μεταξύ άλλων, αποκαλούσα και ως εθνικούς μειοδότες τους Ε/Κ εκείνους που βοηθούν στην ανάπτυξη των κατεχόμενων περιουσιών μας από το ψευδοκράτος. Αυτή η δήλωσή μου προφανώς και κυρίως ενόχλησε κάποιους.

Δεν προτίθεμαι να επεκταθώ περισσότερον, στο παρόν στάδιο, επί του συγκεκριμένου αυτού θέματος, των ελατηρίων και των κινήτρων της εναντίον μου πολεμικής από μέρους του προαναφερθέντος εντύπου. Δηλώνω, όμως, ξεκάθαρα, ότι δεν πρόκειται να ενδώσω ούτε να ορρωδήσω προ οιασδήποτε πολεμικής, από οπουδήποτε κι αν προέρχεται ή υποβάλλεται, επειδή κάποιοι δυσαρεστούνται από τη θέση του ΟΧΙ που στήριξα και εξακολουθώ έντονα να στηρίζω έναντι του Σχεδίου Ανάν. Σέβομαι τις απόψεις της εν λόγω εφημερίδας που στήριξε με πάθος το ΝΑΙ, αλλά δεν της αναγνωρίζω το δικαίωμα να επιχειρεί την ηθική εξόντωσή μου, έναντι οποιασδήποτε πρόφασης. Και αν τίθεται ένα θέμα δεοντολογίας, αυτό αφορά την ίδια την εφημερίδα, η οποία αδίστακτα χρησιμοποιεί τη δυνατότητα, που της παρέχεται ως μέσο μαζικής ενημέρωσης, για να επιχειρεί με παραπληροφόρηση του κοινού να με πλήξει επαγγελματικά, να σπιλώσει το ήθος και να μειώσει το κύρος και το γόητρό μου. Εν πάση περιπτώσει, έχω ήδη δώσει οδηγίες στους νομικούς μου συμβούλους να μελετήσουν το δημοσίευμα και να προασπίσουν και νομικά τα δικαιώματά μου.